Blåbären igår


Så, igår hoppade vi två rundor på 90cm, blåbärshoppning på ridskolan! Jag känner att det är inte höjden som är problemet och eftersom hon brukar bli lite trött till andra och jag ville få en bra 90 runda så körde jag så.

Var där väldigt tidigt och fick skritta jättelänge. Hoppade sedan fram kanske 4 språng och gick sen ut och hoppade. Hon orkar mycket mer nu än förut och blir inte trött lika fort, men jag tycker inte att det är nån idé att rida henne trött på framridningen/hoppa 10ggr. Varför liksom?
Första rundan kändes sådär, vi kom antingen nära eller långt ifrån och sen rev vi trean, men det tar jag helt på mig då det blev en jättetaskig väg. 

Andra kändes mycket bättre och jag vågade släppa iväg henne lite mer. Måste tänka på att jag faktiskr inte behöver sitta och hålla i henne så mycket. Sen måste jag bli bättre på att mjukna i armbågarna som Lina säger och även sitta mer framåt som Lotta säger. Jaja, det blir bättre! Jag är jättenöjd!

Kommentarer
Postat av: Olivia Gustavsson

sv. så lite så, haha :D

2014-05-11 @ 17:22:08
URL: http://oliiviiagustavsson.se
Postat av: Tuva

Ni var superduktiga :)

Svar: Åh tack :)
Vera Holgén

2014-05-11 @ 20:34:28
URL: http://fattagaloppen.blogspot.se
Postat av: Anonym

fast du har nog med eftergift så det blir bara fel om du lutar dig längre fram, lotta vet nog inte vad hon snackar om ;)

2014-05-26 @ 17:42:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback