Less men pepp




Idag tömkörde jag Ketzhal. Jag har inte tömkört på hela sommaren eftersom det inte vart så seriös ridning även om hon är fullt igång.

Jag hade glömt bort hur man gör, alltså verkligen, totalt. Och det är precis det jag har tänkt. Jag kände att jag kan inte börja igen efter sommaren och tömköra första gången utan att ha Madde med. Det var en jävla tur kan jag säga att jag tänkt så. 
Tror det är så med allt just nu, jag måste ha hjälp med att komma igång igen. Glömt bort hur man gör kanske var fel utryckt, men jag måste i alla fall komma in i det igen. Sen så är det faktiskt bara två veckor innan vi åker på meeting till sundsvall där det är både hopp och dressyr!

Jag började tömköra själv. Ketzhal studsade runt och hon o Dino triggade varandra. Jag fick inte tag på henne och det är just det som är problemet, hon springer ifrån mig och det gör hon även i ridningen. Jag har inte ridit för nån på länge och vet inte hur jag ska hantera det. När Madde var klar med Dino så började hon hjälpa mig. Jag kan inte så mycket om tömsättning heller egentligen, eller jag vet hur man kan sätta och vad det blir för resultat på ett ungefär men det är inte riktigt så att jag kopplar och sätter om själv utan att ha frågat först. Så vi satte om tömmarna och sen skulle hon komma loss och bli LUGN och VÄNTA. Jag vet ju vad det är som är felet egentligen men jag vet inte hur jag ska komma dit.

När jag tränar för någon tycker jag att det är bra när personen är ärlig, annars finns det liksom ingen vits. Madde sa väldigt rakt på vad som var fel och när jag stod där var det jävligt jobbigt, men samtidigt så tror jag verkligen (och det hade jag väl i bakhuvudet redan då) att det var det som behövdes, faktiskt. Så jag sa det till henne efteråt att även om jag blev uppgiven och irriterad nu så kommer jag nog tacka dig redan imorn. När jag inte tömkört på så länge och nu ska komma igång kan jag inte låta henne springa på utan måste vara mer konsekvent, och det var bra att nån talade om det för mig.

Varför är jag så dålig för?? Jag blir arg på mig själv för jag fattar inte vad jag höll på med?! När jag kollar på film som Sofia filmade ser det fan hemskt ut enligt mig. Detta alltså innan Madde började hjälpa mig. Jag fattar nu att jag ska ta tag i det här, med hjälp från marken, för det är viktigt!

Kommentarer
Postat av: Lea

Du är sjukt duktig Vera, kom ihåg det. Det är bara att ta nya tag igen och fortsätta som du gör! ❤️

2014-08-22 @ 20:09:57
Postat av: Moa

Kan inte du visa vad du använder för bett på kett? Och dina schabrak osv osv? :) skulle vara jätte kul och läsa!

Svar: Jag kan absolut skriva om vilka bett jag använder!
Vera Holgén

2014-09-02 @ 10:20:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback