Dressyrtävling och kyla

Foto: världens bästa Stina Olofsson

Tävlat så mycket nu på slutet att jag inte hunnit blogga mer än ett inlägg mellan tävlingarna.....då är det illa.

Igår var vi i alla fall på Tanne och jag red lc:2 och lb:1. Ketzhal var jättefin och jag är riktigt nöjd med henne! Fick till bra framridningar till båda klasserna så nu vet jag hur jag ska lägga upp det. Det är bara en sak som jag är lite besviken på mig själv för. Innan jag fått startsignal (red alltså runt utanför tävlingsbanan) till lbn så fattade jag galopp. Det gjorde att hon blev väldigt pigg/tagg/stressad. Jag fick därför en del 5or i travprogrammet för hon hann inte komma till ro. Dock är jag väldigt glad över galopprogrammet där jag fick 8 på en volt och 7,5 på flera andra moment.

Red på 64% i lc:2 och 62% i lb:1. Det vi förlorar poäng på är att hon inte är så stadig i formen utan går lite (mycket lite numera) bakom lod ibland och slår sig fri ibland. Men det är en sån jäkla skillnad! Tänk att vi red på 57 och 53% för samma domare för 4 månader sen?

Idag frös jag ihjäl och deppade ute i skogen. Hösten har kommit och vi var ute och skrittade i typ 45minuter. Hade dock knappt några kläder i stallet så jag lär väl bli förkyld eller nått. Har även fått plocka fram hennes fodrade regntäcke och ska ta med vintertäcket till stallet nån dag. Trodde inte att kylan skulle komma så plötsligt!
Vi avmaskade henne igår så pga det och att hon känns trött sen tävlingen så får hon skritta 2 dagar. Imorgon blir det skritt igen men med Malin och feggi! Och på onsdag är det hoppträning för Elin igen, wiiiihoooo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback