Om oss

Jag heter Vera Linnéa Holgén och är född i december 1998. Jag bor i Östersund, Jämtland med min mamma, pappa och mina tre småbröder. Jag går på friggaskolan och ska snart välja gymnasium, men har ingen aning om skola eller linje. Hästar och foto är mina största intressen, som jag lägger ner mycket tid på.

 

Den gula ponnyn i headern heter Cosmos. Jag äger honom inte, men jag rider och tar hand om honom som om han vore min. Ägaren heter Felicia Dalborg och hon har haft honom sedan han föddes. Hon red in honom och de har sedan tävlat tillsammans. Dressyr upp till LA:1 och hoppning 1m. Hon fyllde arton i december 2012 så hon får inte tävla honom längre. Nu rider hon sin storhäst Baby Balou och därför har jag Cosmos. Henne lär ni få höra mer om då vi spenderar mycket tid tillsammans i stallet med deras fyra hästar.

 

Cosmos är en svensk ridponny f. 2006, maxad d-ponny. Jag började rida honom i januari 2012. Vi både hoppar och rider dressyr, och i våras var tanken att vi skulle komma igång med tävlandet. Tyvärr fick han hosta först i åtta veckor och fick sedan kolik som var så kraftig att han fick åka ner till Uppsala. Usch, vad hemskt det var, vi trodde aldrig att vi skulle få se honom igen när han åkte iväg. När han sedan kom hem drog han på sig en hosta till, men efter det har han hållit sig frisk! Vi har tävlat och varit ute på nån pay and jump med lyckade resultat. I vår hoppas vi kunna börja tävla ordentligt!

 

Jag har fotat i tre år och kommit igång ordentligt med tävlingsfotandet nu på slutet. Utöver det fotar jag ofta kompisar och deras hästar och blir mer än gärna fotad tillsammans med Cosmos. Tina Sperring och jag fotar mycket tillsammans. Jag har en nikon d80 och ett nikkor 55-200mm objektiv. Följ mig gärna på instagram också, @veranikon, eller kika in på min hemsida veraholgen.weebly.com.

 


Kommentarer
Postat av: fridis u know

ni är finast tillsammans!
å ni har utvecklats så grymt mycket tillsammans, du är så jävla duktig!
puss på er

Svar: Men puss på dig bästii<3
Vera Holgén

2013-09-18 @ 21:18:52
Postat av: Ella ~ hopponnysarna

Sötisar!
Jag ser tyvärr inte headern och jag har tryckt F5 men får inte fram de! :(

Svar: Taack! Jag har ingen header haha, har fått en design av en tjej och där finns det ju header och allt, håll utkik! :D
Vera Holgén

2013-09-19 @ 17:25:54
URL: http://hopponnysarna.blogspot.se
Postat av: Ida Barsk - Sveriges Nordligaste Hästblogg

Åh vad fina ni är!

Svar: Åhh tack!!
Vera Holgén

2013-09-26 @ 10:55:14
URL: http://idabarsks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback