Hej alla glada

Foto: Soffe
 
Ketzhal är fin, såååå fin. Tömkörde för Madde idag och hon var helt fantastisk! Väntade (till största del), var superfin i formen och lyssnade på mig. Ibland när jag känner att jag verligen fått henne lugn så blir hon nästan lite långsam och tappar det där schwunget hon har i traven - men idag var hon lugn, bar sig, och kunde vänta samtidigt som hon travade med tryck i. Den känslan! Vi gjorde även öppnor längs spåret och nån skänkelvikning, vilket var så roligt! Jag har ju saknat det, det var riktigt längesen jag gjorde nå skolor på töm. Det var ett riktigt bra pass, och jag har inte tömkört sen "allt släppte" så det var en jäkla skillnad sen sist. Imorgon ska jag rida och jag är taggad till tusen! Nu ska det gå riktigt bra har jag bestämt!
 
Foto: Soffe
 
Vi var ju till Ammer i lördags och jag har inte haft tid alls att skriva nått om det. Vi hoppade bara en LB för att det blir tävlingar 3 helger i rad + träning. Hon kändes ganska trött på framridningen och vi fick inte till så jättebra språng på framhoppningen. Resultatmässigt var vi sämst haha. Det var en grundomgång på 5 språng där vi fick 18 fel. Kom heltokigt på en kombination med två räcken. Hon rev första och vägrade (det var liksom int emöjligt att fortsätta så det var klokt av henne), jag var nära på att ramla av. Så dom felen + en rivning till och tidsfel på det. Sen var den en omhoppning på 7 språng om jag inte minns fel. Där var vi felfria och fick till ett riktigt bra flyt!
 
Jag tror jag har nått fel i huvudet för trots den kaosartade kombinationen är jag jättenöjd! Omhoppningen va ju super liksom, så varför tänka på det som gått dåligt? Har insett att jag inte är så resultatfixerad och det tycker jag är skönt. Detta är bara ett exempel på det. I våras på dressyrtävlingen hemma red jag på 57 och 53% men var jättenöjd över min egen känsla så det gjorde inget. I sundsvall förra helgen kom jag ut från dressyrbanan och sa direkt "procenten spelar ingen roll, det där var bra!"
 
På söndag är det dressyrtävling på tanne! Rider lc:2 och lb:1 och jag tror det kommer gå galant, är riktigt taggad!
 
 
Var bara tvungen att visa denna också, för jag, Malin och Frida fotade i tisdags. Jag ahde sån fruktansvärd fotoabstinens och vädret var perfekt, bilderna blev superfina!! Jag tror även att jag hittat ett nikkor 50mm f/2,8 som jag inte kan hålla mig att köpa. Då är jag inte tvungen att bära runt på min sten till objektiv när det ändå bara är porträtt.
Sen kommer Stina och Tina hem i helgen. Tina och vi andra ska ha middag och mys på lördag kväll. Stina är hemma två veckor. Vi ska fota storhästarna tillsammans på tanne på lördag. Sen har jag övertalat henne att sitta upp på Ketzhal faktiskt! Det blir riktigt spännande!

Kommentarer
Postat av: Moa

Hej! Vad har du för kamera?

Svar: Nikon d700 + nikkor 70-200mm f/2,8
Vera Holgén

2014-09-19 @ 15:10:30
Postat av: Anonym

Brukar du redigera dina bilder, innan du lägger ut dom?

Svar: Ja det gör jag!
Vera Holgén

2014-09-19 @ 15:12:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback