Ånge dressyr 1/5


Okej, så gårdagen startade kaosatratat men blev en bra dag ändå. Vi skulle ju till ånge och tävla dressyr (lc:1 lagklass och lb:1 individuellt). Men det tyckte inte Ketzhal. Vi lyckades verkligen inte få henne på transporten. Både jag och Madde försökte i över en timme men hon var jättestressad och det var omöjligt. Så vi släppte ut henne och åkte dit utan häst ifall jag skulle få rida för laget ändå.

Först tänkte vi att jag skulle rida Hector men de fick inte gå mer än två klasser så det gick inte. Då kommer snällaste Ånge ridklubb och erbjuder mig att rida ridskoleponny från dem, och jag fick till och med välja mellan två. Härlig klubb! Jag red en d-ponny valack, skäck född 2002 som heter After Eight och kallas Åttan. Det var ungefär så långt ifrån Ketzhal man kan komma, då han inte var så framåt och känslig som hon är. Men jag fick igång honom på framridningen och red sedan på 70%! Och jag är faktiskt stolt att jag kunde sitta upp på en häst jag aldrig träffat och rida på de procenten. Han blev lite kort i formen men so what? Trevlig ponny!

Vårt lag som bestod av mig, Soff och Jessi vann hela cupen och det andra laget från Ås kom tvåa! Himla kul dag för klubben!

Igår kväll lasttränade vi och även idag, och då har Sara som ägde Ketzhal förut vart med och hjälpt till. Det har gått jättebra då det är en helt annan situation, och det var alltså inte så att vi gjorde allt fel. Idag joggade jag Ketzhal på planen och hon var fin!

Så, nu ligger jag hemma i sängen med Sofia med hästkläderna på och måste gå och äta nått innan vi dör fullständigt, såååå trötta. Men vi laddar om inför hoppning på östjämten imorn! Ska bli så kul och Sara kommer och hjälper till med lastningen på morgonen också men jag tror faktiskt inte att det ska vara några problem. Vi åker med Julia precis som när vi var till Sundsvall! 

Kolla min instagram för fler bilder och massaaaa filmer - @veraholgen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback