Tävlingshelg

 
 
I lördags var det tävlingsfix i princip hela dagen. Joggade henne i ridhuset; hon var jättefin faktiskt! Gjorde till och med fina fattningar från skritt. På filmen ovan tog jag med lite missförståd och en gång där hon blir jättestressad bara för att ni ska få se hur vi jobbar med det. (kommer fler och bättre bilder), badade henne och packade allt. Sen åkte jag och Sofia hem till mig och packade fika osv och gick sedan och la oss vid 22 efter att ha sett en film.
 
 
På söndagen gick vi upp kl 03, för att fixa det sista, åka ut till stallet och linda Ketzhal och lasta kl 05. Vi åkte med Julia och Lina vilket var jättetrevligt och smidigt på alla sätt. Sov i bilen på vägen dit och ponnyerna stod så snällt på transporten. Väl där blev vi felfria i LD, och det kändes himla bra! I LC var hon trött och orkade inte riktigt lyfta på benen fullt ut, så först en rivning på ett räcke och sedan på ett till där det var ett hinder i en sväng. Så 8 fel där. Men jag är jättenöjd, hon var duktig och jag var duktig och nu är det bara att jobba vidare. Ut och galoppera ännu mer än jag gör och även hoppa massor av styrkeövningar. Bästa ponnyn! (kommer fler bilder även här)
 
Lina var jättebra att ha med sig på tävling då hon hade koll på allting och även kunde tipsa mig i ridningen. Lyfta blicken, bak med axlarna och vara mjuk i armbågarna så att hon kan komma fram mer. Sofia har hjälpt mig jättemycket hela helgen och jag är jättetacksam för det, hon är bäst! Och även Julia, jag är himla glad att jag har sånna fina vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback