Hopponnyn nummer 1

 
I lördags hoppade vi för Theresa tillsammans med 4 andra. Det var en bana med lite titthinder och hoppning ur sväng och på bågar. När vi värmt upp hoppade vi över sockerbitar som stod i varsitt hörn och det var en jättebra övning att börja med. Simpel men ändå nyttig liksom. Sen lyckades jag göra jättefinafattningar från skritt(!!!) och så hoppade vi en bana med många hinder.
 
Blev varken högt eller mycket hoppning men själva övningen vi höll på med var rätt krävande i sig så det behövdes inte mer för min del. Hon orkar fortfarande inte så mycket och man märkte verkligen på henne hur trött hon blev. Helt slut, men hoppar gör hon ju ändå förstås! En av gångerna vi hoppade över bordet (bilderna) hoppade hon så mycket att martingalen släppte.. Haha tekniken är inte att klaga på. Theresa tyckte att det såg fint ut och hon var glad att det har blivit så bra. Bara att fortsätta att ut och galoppera så mycket som jag gör - och nu har det kommit mer snö än vad det gjort på halva vintern säger dom så djupsnögalopp står på schemat!
 
Igår var vi ute och busade, hoppade över stockar och raceade i skogen med Malin, Jessica och Tina vilket var svinkul!
 
V12
Måndag: galoppera i snön
Tisdag: galoppera i snön
Onsdag: vila, men hon ska skos
Torsdag: ut/tömköra, jag vet inte riktigt
Fredag: ridhuset
Lördag: vila
Söndag: ridhuset

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback