Dressyrtävling Ås 31/5-14

Foto: Jenny Jernunger och Wilma Engelin
 
 
Nu är det här rätt länge sen men jag känner mig tvungen att skriva om det ändå. Vår dressyrdebut tillsammans. Och Ketzhal har aldrig tävlat på dressyrbanan hon heller för den delen. Jag hade alltså inte så höga förväntningar utan ville bara få en bra känsla, vilket jag verkligen fick. Jag är så troligt nöjd med henne. Och mig själv, för jag mådde inte så bra förra veckan och var väldigt mycket i obalans så jag visste inte om jag skulle tävla eller inte. Men det gjorde jag, och jag skötte mig riktigt bra.
 
På morgonen innan starterna red jag ner till järnvägen och gasade upp så hon skulle få bli av med lite energi och det var ett vinnande koncept. När jag vände uppåt och fattade galopp så spetsade hon öronen glatt överraskad och busade fram, sötponnyn. Hon kändes så himla loss, mjuk och fin på framridningen. Jag blev jätteglad för tidigare i veckan hade det ju gått skit när jag ridit rent ut sagt. Jag var glad att jag kunde rida när det väl gällde och stolt över henne som höll sig på mattan hela dagen. Sen går hon med näsan lite bakom lod för att hon inte orkar (även om hon blivit såååå mycket starkare) och domaren gick väldigt mycket på det. Men domaren dömer och jag red inte för att vinna.
 
Ibland stämmer inte känslan överens med procenten, men jag lever på känslan i alla fall, för satan vad fin hon är min ponny! 57% i LC:1 (på filmen) och 53% i LB:1.

Kommentarer
Postat av: Lina

Väldigt fint för att vara första tävligen ju!! :D Bakom lod drar ju tyvärr ner ungefär 2 poäng per rörelse, så tänk vilka fina poäng ni får den dagen hon blivit starkare och du hittat den högre formen på henne :D kul att se! Ni är så himla fina!!

Svar: Men åh tack så jättemycket! Jag håller med :)
Vera Holgén

2014-06-09 @ 17:28:36
URL: http://linawikberg.blogg.se
Postat av: Jessica Moberg

Åh hon var jättefin ju!!😍

Svar: Tack bästi❤️❤️
Vera Holgén

2014-06-10 @ 13:35:52
URL: http://jessicahector.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback