Tanne 28/6

Foto: Signe Persson
Åkte till Tanne i lördags och hoppade två st LC-klasser. Den ena var individuell och den andra var en lagklass. Hon kändes suuuper på framridningen till första, verkligen med mig och fin! Där gjorde vi en asfin felfri runda med bra språng och vägar. Kom på andra plats vilket var riktigt roligt! Grattis till Vickan som vann! Pappa skulle filma men som många andra föräldrar är han sämst på det och det blev ingen film, riktigt synd då rundan va så fin...
 
Sen var det ju lagklassen. Ella och Disa går in och sätter nollor båda två. Sen ramlade Anna tyvärr av på första hindret, riktigt synd. Så jag rider alltså sist och när jag ska rida tar speakern god tid på sig att berätta (som om jag inte redan visste) vilken press som ligger på mig. Om jag hade nollat hade det blivit omhoppning och vi hade alltså haft chans att vinna. Vi rev tyvärr två hinder och därmed gick det inte så bra för laget. Nackdelen med att tävla lag haha, att man förstör för allihop om det går dåligt. Jag tror att hon rev för att hon blev trött. Och inte trött i kroppen, för hon har egentligen både styrka och kondition nu. Mer trött i huvudet eftersom hon taggar så mycket och är så vakn och måste ta in allt. Så jag tror att det blev lite för mycket och att det var anledningen till att hon blev slarvig.
 
Tack till alla grattis och till Signe, Madde och pappa som hjälpte mig hela dagen! Sen blev det e hel del prat med andra också, kul när det är många man känner!

Kommentarer
Postat av: Lina

Tack för bilderna på Fanny =) Du kanske skulle testa att rida med luva på henne, så kanske hon skärmar av lite? Bara en tanke :) Kram!

2014-07-01 @ 08:30:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback