Ketten har hoppat fint idag

 
 
Nu känns allt bra, jag har fått hoppa bana och hon har skött sig. Till att börja med fick Elin hjälpa mig på samma sätt som Tusse gjorde, alltså med galoppfattningarna. Hon får inte rusa in i dem, och hon får inte springa iväg från mig i galoppen heller. Sen hoppade vi lite småhinder innan vi satte ihop det till en bana. Det blev en del missförstånd och hon var väldigt taggad i början, men sen lugnade hon verkligen ner sig och det gick riktigt bra! 
 
Jag travhoppade och kunde göra halt mellan hindren, och när jag tittar på filmen så ser det inte så dumt ut i galoppen heller. Elin sa att det är en jättefin ponny som behöver bli starkare för att kunna komma tillbaka i galoppen och att Ketzhal tycker att det är sååå jäkla roligt att hoppa. Sen tyckte hon att jag gör ett jättebra jobb med henne eftersom hon inte är så lätt. Efter denna träningen känner jag mig lugn inför blåbärshoppningen nästa lördag, det ska bli så roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback