Sportlov!


Slutade 12 idag, nu är det sportloooov!! Red för Madde i ridhuset efter det. Jag har kommit fram till att på hoppträningar är uppvärmningen skritt, trav, och galopp. Det ska vara lösgjorda hästar, men man sitter ju inte och pillar i smådetaljer utan huvudsaken är att hästen lyssnar fram och tillbaka, innan man går till hoppbiten. I dressyren krånglar man (läs jag) till det så mycket. Sitter och fixar och allt ska vara så perfekt. Grejen är att jag testade att rida fram som om jag skulle hoppa idag, och oj så mycket bättre det gick. Det som gjorde mest tror jag är var att jag tog galoppen ganska fort, för om jag väntar med den blir hon jätteladdad och nästan exploderar.

Sen började vi med programdelar, och hon skötte sig riktigt riktigt bra! Galoppfattningar från skritt, uppridningar, övergångar, mellantrav, öppna, skänkelvikningar osv, vi gjorde en hel del, och sen blev hon trött i både huvudet och kroppen. När hon blir det är det bäst att avsluta, annars blir allt pannkaka.

Men jag är riktigt nöjd idag, och piloten kan tydligen sköta sig ibland hon också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback