Jag citerar Johanna Grant

Jag gillar hela Johanna Grants syn på hästar och ridning. Det jag tycker om allra mest är det hon skriver om på första länken nedan, inga ridövningar kan väga upp en väl grundriden häst. Det är basic, basic och basic som gäller och först när det sitter kan man lägga in annat. Jag har upptäckt att det faktiskt är just den där basicridningen jag tycker är roligast också, det behöver inte vara höga hinder eller när skolorna sitter där helt perfekt. Stunderna när jag har ett leende på läpparna är när man kan samla galoppen hur mycket man vill, när hästen väntar men ändå bjuder framåt och är känslig för minsta signal. Sista tiden med Cosmos vad det enda jag ville göra att tömköra - och inte skolor, skänkelvikningar, ryggningar och bakdelsvändningar - jag gick aldrig ens utanför volten. Basic och bara få honom lösgjord, och han blev så otroligt fin!
 
http://johannagrant.se/2014/01/06/ridovningar/#comments
 
Jag har inte ridit för mängder av tränare, nej. Men jag har ridit för både bra och mindre bra, och vad Johanna skriver på länken nedan samanfattar hela min syn på tränare. Jag hatar när man rider i grupp och får instruktioner tillägnade hela gruppen istället för mig och hästen som ekipage. Jag kan räkna ut själv att jag ska rida hästen lite högre i formen - så tränarens uppgift är inte att säga att jag ska göra det utan hur jag ska göra det. Jag älskar när tränaren verkligen funderar på vad nästa steg är och hur vi ska komma dit. 
 
http://johannagrant.se/2014/02/16/jag-vill-inte-bara-veta-vad-jag-ska-gora-jag-vill-veta-hur-jag-ska-gora-det/#comments
 
Det är lätt att man gör det för svårt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback