Henry, foto, Ketzhal


Jag red på jobbet igår. Vi är jättetrötta allihop och ingen va så tagg egentligen men jag tog på mig att göra det. Va ganska skönt för då gick tiden fortare när jag hade mer att göra. Jag skrittade Henry 30min och kylde sen hans ben. Han va fin men ingen racerhäst precis om man säger så...

På lunchen hade vi planerat att Lea skulle komma med Pelle och att jag skulle fota dem. Det blev först dressyrbilder och sen ett par porträtt i skogen. Dom blev jättefina trots strålande sol större delen av tiden. Efter tanne åkte jag direkt till Ås och fotade Tina och Linnea med Freddie till en header. Mer än så säger jag inte.... Monica och Filip fick också va med på bild och även Lady tillsammans med Tina en liten stund. Jag hinner aldrig rensa klart bilderna för jag tar så mycket nya.

Red sen Ketzhal. Var tänkt att det skulle bli ut i skogen, men den tanken sket sig ganska rejält. Ann-sofie sa att jag skulle rida mer med delade bett så jag tog tredelat igår. Sen kan hon ju va lite konstig i munnen dagen eftertandkoll, men hon sa att det bara va att rida som vanligt efter. Ketzhal var så sjukt stark och äckelstum i munnen när jag var ute i skogen. Lyssnade inte heller på rösten(!!) eller sätet nånting. Hon sprang. Vi gick till planen. Där var det mycket bättre men då kände jag att hon släppte bettet precis som hon brukar göra. Red på en volt och gjorde små volter inåt i volten. Efter ett tag så kände jag att jag var tvungen att vara lite tuffare mot henne. Smackade ordentligt och skakade till i tygeln lite samtidigt som jag tydligt sa framåt med benen. Oj så mycket bättre det blev! Hon satte sig och lättade av i handen istället i galoppen. Jag fick tillbaka min fina ponny. Men det var jävligt svårt att komma dit och det var nära att jag gick hem flera ggr, för hon ignorerade mig totalt.

Kommentarer
Postat av: Jonna

Haha åh Henry, minns han var seg som ett as när jag red igång honom förra året också x)

2014-08-14 @ 20:15:29
URL: http://ponnyvalack.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback