Ett tag sen

Jag tror minsann hon är världens finaste

Fy satan vilken bra sommar jag har haft (eller har). Inte för att något speciellt gått superbra, mitt liv är på topp inom alla aspekter eller min ponny är helt outstanding. För inget av det där är sant. Jag ska ju inte efter min långa oplanerade bloggpaus starta min comeback med att klaga - utan jag ville mer säga att trots de flesta saker inte riktigt går min väg så har jag en bra känsla i kroppen och famtastiska människor runt mig. Då spelar det inte så stor roll vad som kommer i vägen och gör att humöret dippar.

De som bloggar vet att när man inte skrivit på länge finns det så mycket att skriva om att man inte vet riktigt vart man ska börja, och precis så känner jag nu. Det har hänt så mycket på så kort tid och jag har som ni märkt inte haft tid att sätta mig och skriva ner allting. 
Kan ju börja där jag avslutade. Jag åkte alltså ner till Dalsland med Felicia och var hos mormor och morfar i 6 dagar medan hon träffade sin vän i Lysekil. Det var mysigt som alltid att träffa släkten. Sen blir det ett helt annat sätt att umgås på när man reser så jag är riktigt glad att jag fick va med Felicia så mycket, det var behövligt!

När jag kommit hem åkte jag efter 1 dag upp till Örnsköldsvik till en stuga på Skagsudde som min pappas sida har. Jag hade med mig världens gosigaste Tina dit och vi hade nästan för bra väder!! Bad fem ggr om dagen även för badkrukor som hon är inte illa! Vi träffade härliga göteborgare som jag hoppas fortsätta hålla kontakt med. Dottern och jag är lika gamla, har båda d-ponnyer och tävlar hoppning, så jag tror mig ha hittat en ny vän!

Sedan jag kom hem har det vart hårdträning för Ketzhal som gäller. När jag var borta red först Tina och sen Signe. Det gick bra till största del och det är de som är intressant!
K lever fortfarande livet i stora sommarhagar med Clas och även om maten börjar ta slut och hon inte har en aning om att vi är påväg tillbaks till vanliga stallet på söndag så verkar hon till synes riktigt nöjd! Hon är lagom rund om magen och har massor massor massor av spring i benen även om det så bara är en barbackaskritt det gäller. Hon gör inte något halvdant den bruden. Det är svårta att sitta på en studsig och stark häst i skogen men även förbannat rolig är hon min knäppis.

I helgen var vi iväg till Åsarna och hoppade terräng för Ulf Johansson. Hallelujah säger jag bara, rysligt roligt! Ketzhal höll med mig om det förutom när vi hoppade ett uthopp brant nerför och hon inte såg vart hon skulle landa. Då blev hon lite ställd pållan min.. Men annars var hon superduktig och Ulf också. Tillboch med min pappa (som inte är hästkunnig för 5 öre) sa att det här var det roligaste han vart med på sen jag började rida. Det där ska verkligen göras om och jag är riktigt sugen på att ta fälttävlanskort också.

Jobbar alltså nu på Tanne ridskola 3 veckor. Förra veckan hade vi den turen att det i princip enda vi gjorde var att rida. 2-3 hästar om dagen + Ketzhal. Jag låg i riktigt bra där! Denna och nästa vecka är det vanliga stallsysslor och annat pyssel som behöver göras.

Jag kommer inte på nått viktigt som hänt mer faktiskt. Jo förresten, jag har/ska börja springa! Vart ute ett par ggr och det har faktiskt gått bättre än jag trott det skulle göra. Tänkt länge att jag borde komma igång och så nu på fälttävlanslägret pratade Ulf om hur viktigt det är. Jag visste ju redan allt dedär, men när man blir påminnd på det sättet är det lättare att komma till skott. För det hjälper verkligen ridningen att träna utöver - det gör det.
Nej då tackar jag för mig och återkommer när jag har mer att säga!
....Vilket borde vara imorn, för vi ska nämligen tävla!! Kvällstävling som Brunflo anordnar är på g! Jag och Ketzhal ska hoppa en LC och sen debutera LB, alltså 1m. Roligt och spännande stavas det!

Kommentarer
Postat av: Klara

Gött att du är tillbaka :-D !! Håll kvar din Gbg kompis så kan du hälsa på något lov!! Då är det flera som drar! Hoppas vi kan komma upp med , hade varit så roligt att träffa er alla! Kram

2014-08-09 @ 13:31:08
Postat av: jennifer

Hejj! Vem är din allra bästa och närmsta vän? ;)<3

2014-09-04 @ 19:04:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback