Tips för kalla och mörka höst/vinterdagar

- Klä upp er även för hemmaridning
Jag tycker att allt blir så himla mycket roligare om man har matchat något, även om det ibland kan vara skönt att inte orka bry sig och vara ponnyryttare med en färg på varje plagg.
 
- Sadelludd
Åh, jag köpte ett för ett tag sedan (bilden till vänster) och det är så underbart! Tänke er vad skönt att sätta sig i detta istället för en kall sadel...
- Varma koppen/o'boy
Nu är det ju så att Cosmos ägs av världens bästa familj, så jag kan få komma upp och äta hos dem ifall jag vill, men tidigare har jag haft vanan att lägga varma koppen eller o'boy-påsar i stallet.
 
- Pusta borsta
Jag vet inte hur det är med er, men jag blir mycket mer motiverad om sakerna är rena och fina. Borsta bort dammet från hästen, spola av leran från hovarna när du tar in, putsa utrustningen och rengör skitiga benskydd.
 
- Dunjacka
Räddaren i nöden! Köpte en riktigt tjock förra vintern och det är så skönt! Sen att man ser ut som den omtalade michelingubben får man helt enkelt skita i.
 
- Massa kläder
Ingenting är roligt om man fryser, visa dagar sätter jag på mig underställ, tre fleecetröjor och dunjackan ovanpå.
 
- Ridhus
Om du har tillgång till ridhus tycker jag du ska utnyttja det, inte varje gång du rider, men det är riktigt skönt att få komma in och träna utan alla lager med kläder ibland.
 
En bra pannlampa
Jag har fått låna Felicias pannlampa sedan jag började rida C och den är verkligen superbra! En strålkastare typ, och det går ju inte att rida i mörker, ellerhur?
 
- Mål
Jag är jättedålig på det där med mål, men ska försöka bättra mig! Gillar att ha något att jobba mot, det gör en mycket mer motiverad.
 
- Veckoplaneringar
Jag planerar alltid Cosmos vecka, så jag får in allt. Dressyr, rida ut, vila, skritta, ut och galoppera och hoppa nån gång ibland. Gillar att planera och veta hur det ska se ut framöver. Man kan ju även göra grovplaneringar för lugna och intesiva veckor med tanke på tävlingar osv.
 
Herregud nu låter det som jag älskar vintern mer än allt annat och så är verkligen inte fallet, jag hatar allt som har med snö och mörker att göra (okej Mia, inte galopp i djupsnö), men jag försöker väl intala mig själv om att det borde finnas något positivt och därför delar jag med mig av detta, haha. Jag skulle kunna skriva ett minst(!) lika långt inlägg om dåliga saker med vintern, jag lovar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback