Elloise

Jag började rida på Ås ridskola år 2009 och såg då inte så mycket i Elloise. En av ridskoleponnyerna. Då var hon bara inhyrd och ägdes av en tjej som heter Gabriella. Efter ett tag köpte ridskolan Elloise. Jag red henne några gånger men inte mer än så. Då tyckte jag som alla andra att hon var lat och svår att få fram.

 

När jag ville börja hyra en av ponnyerna hösten 2011 så bestämde jag mig för Elloise, då Albin (som var min absoluta favorit) redan var uthyrd. När man hyr en häst på Ås ridskola så får man rida båda helgdagarna. Jag red henne även mycket på lektionerna och vi har tävlat i både dressyr och hoppning. Hon är alltså den häst jag känner bäst på ridskolan. I takt med att jag började rida Cosmos och senare även slutade rida ridskolehästarna helt så är jag inte så fäst vid Elloise längre. Hon är fortfarande den häst jag känner bäst på ridskolan och jag tycker fortfarande om henne, självklart.
 
Imorgon ska gammeltanten få pensioneras, vilket är jättehärligt. Hon har faktiskt fyllt 20 år och jag tror att det blir underbart för henne att komma bort från ridskolan. Det bästa är att hon ska få komma tillbaks till hon som ägde och tävlade henne i hoppning tidigare. För två år sedan fick hon barn och det är hennes son/dotter som ska få rida runt på Elloise. Visst kommer det kännas konstigt att inte kunna gå och pussa på henne när man är på ridskolan, men jag är uppriktigt inte ledsen för detta, utan endast glad för Elloises skull.
 
Vill ni se en massa bilder på oss?
 

Kommentarer
Postat av: VILMA

Åh.. Hoppas hon får det bra!
Självklart vill vi se bilder!! :D

Svar: Ja, det hoppas jag med! Fintjejen <3
Vera Holgén

2013-02-27 @ 20:11:53
URL: http://vilmalindstrom.blogg.se
Postat av: Johanna

Ja bilder vill vi se!

Svar: Härligt!
Vera Holgén

2013-02-27 @ 22:26:37
URL: http://stallvanner.blogg.se
Postat av: Cornelia

Ja jag vill se massa bilder!!!Elloise var också min favvo när jag gick på ridskolan...

2013-02-28 @ 07:09:55
URL: http://ellacorren.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback