Klippning

Before/after (inte världens charmigaste vinkel jag vet)

Jag har då världens snällaste ponny. Om man ska samanfatta henne med ett ord så skulle jag säga lättsam. Hon är så enkel att ha att göra med. Välhanterad och lugn i alla situationer. Igår badade och idag klippte vi henne, medan hon stod och typ sov. När jag och Madde ridit i ridhuset häromdagen och skrittade tillsammans tillbaka hoppade Dino omkring bakom och Hector fjantade sig på andra sidan vägen. Ketzhal däremot, hur lugn som helst och bara går på utan att vrida så mycket som ett öra.

Superduktig idag när vi klippte och hon blev riktigt fin! Hon svettas väldigt mycket och det var nog skönt för henne att bli av med pälsen. Det låg hår i drivor på golvet när vi var klara. Hon fick även ett nytt innetäcke, ska ta nån bild imorn så ni får se!

I ridningen funkar hon precis som en häst ska göra enligt mig. Egen bjudning men ändå lätt i handen och känslig i munnen. Sen är det svårt, det är det. Jag måste ställa om hela systemet och börja rida på ett nytt sätt. Igår blev hon jättetaggad, gick in i sig själv och jag fick inte koll på högergaloppen. Men överlag går det bra, och jag har faktiskt bara haft henne drygt en vecka. Jag är så nöjd, tänk att den grå superponnyn faktiskt är min?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback