Jul med Ketzhal

I måndags hade jag världens mysigaste eftermiddag i stallet. Förutom att jag ville döda mig själv för att det var finaste solnedgången på länge och jag hade såklaaart inte kameran med mig. Stina hade kunnat komma på 5 minuter men då hade väl himlen vart grå igen.. Jag red ut tillsammans med Jessica & Hector vilket funkade jättebra! Sen fodrade vi hästarna och efter det blev jag själv i stallet med ponnyn och då hade vi världens pusskalas.
 
Igår, på självaste julafton lyckades jag lura med mig både pappa och (dock motvilligt) bror ut till stallet. Viggo undrade varför jag inte kunde mockat dagen innan istället? Hahaha.. Sen hade vi en härlig julaftonskäll hos pappas bror med familj.
 
 & idag var jag till ridhuset med henne eftersom det var så halt så jag kunde inte rida nån annanstans. Jag hade planer på att rida ut och galoppera ur henne lite, hon har så himla mycket energi hela tiden. Men, vi kunde galoppera även i ridhuset! I början är hon alltid så himla pigg och typ studsar fram, och när jag väl låter henne galoppera som hon vill så går det fortfortfort, innan hon blir trött och jag måste börja driva, och det är DÅ hon blir fin. Det var roligt att rida idag, även om jag tycker att det faktiskt är svårt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback