Dagens ridning

Foto: Signe Persson
 
Red lite dressyr på Geisten. Har ju bara suttit på honom två gånger förut, men jag tycker att han är riktigt rolig! Det tror man inte när man tittar på honom, men så är det haha. Jag gjorde inget speciellt; samlade och ökade galoppen, försökte få honom att inte skjuta in rumpan, ställde och böjde osv. Imorgon kanske jag följer med Signe ut och skrittar i skogen!
 
 
Igår hjälpte Felicia mig med galoppen på planen. Hon satt även upp lite själv och då såg han fin ut! Men jag fick verkligen inte till någon bra känsla mer än de kanske två sista galoppfattningarna. Jag höll mer i honom än vanligt och då var jag tvungen att driva hela tiden, när jag då skulle fatta galopp så tog han inte skänkeln. Felicia fick ju till det så det var antagligen jag som gjorde fel haha. Cosmos bara tjurade ihop och jag var inte tillräckligt tjurig tillbaka.
 
Idag innan jag gick ut på planen frågade jag Madde om hon ville hjälpa mig. Det är himla bra att ha henne i stallet då hon är så duktig på att förklara. Sofia sa det efteråt: hon skulle ju kunna ta över som ridlärare efter Jessica. Vi jobbade med galoppfattningar, enkla byten, att han inte skulle bita fast i halten, ryggningar och ännu mer galopp. Han var fin, verkligen! Tog galoppfattningarna och var uppmärksam på mig, även om han inte gick jättefint hela passet utan protesterade en del. Tack för hjälpen Madde!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback