Cosmos 19/20 aug

 
 
Dressyrträningen igår, första för höstterminen. Jag tyckte verkligen inte att det kändes bra... (ojoj vilken possitiv början på inlägget) Sen när jag tittade ordentligt på bilderna så såg det ju faktiskt inte såå illa ut haha. Vi har ny ridlärare, Anna-Lena Staverfelt. Det måste vara jättesvårt för henne första gången med nya hästar och ryttare, så jag ger det några gånger till innan jag skriver vad jag tycker. Gruppen känns jättebra! Jag, Frida, Sofia R, Sofia B, Jessica och Signe.
 
Vi jobbade på en fyrkant där man skulle vända runt hästen i hörnen. Större delen av passet i skritt, vilket gjorde att C segade lite. Fortsatte på samma sak i trav och sedan lite galoppjobb på volt. Sen helt plötsligt var klockan åtta. Jag tyckte att det kändes som att vi hade ridit i typ tio minuter hahaha. Cosmos tyckte att det var spännande med nya hästar runt omkring sig, spegeln på väggen han aldrig sett (tror jag) så han var lite överallt, ofokuserad liksom. Men fin stundtals! När vi samlades i början av lektionen stod han och stirrade på sig själv i spegeln och spände upp sig "ooooh, vilken snygging!?" hahahahha knasponnyn..
 
 
 
Sofia rider seriöst/jag rider bakom sadeln hahahaha
 
Idag tog vi med Sofia och Ada ut i skogen! Cosmos mamma alltså, hon är 24 år men hur pigg och glad som helst. Vi gick ner tilll vattnet med dem, red lite på en äng och sedan upp till stallet igen. OCH VET NI!? Jag fick ner Cosmos i vattnet! Första gången han vågar, men mamma var ju med haha. Suuuuupermysig tur!!

Kommentarer
Postat av: Vilma

VI HADE ANNA-LENA HALVA FÖRRA HÖSTTERMINEN! :O :)

Svar: :O
Vera Holgén

2013-08-22 @ 15:07:34
URL: http://vilmalindstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback