Cosmos 16 aug

 
Ååååh, pållen var sååå fin idag! Även om vi inte red något stenhårt dressyrpass så kände jag verkligen skillnad efter dessa två dagars jobb på planen där vi försökt få till galoppen.
 
Galopperade lite på en äng (inte länge alls) för att känna igenom bara, och oj(!) vilken skillnad! Jag kunde ta bak ytterskänkeln nån centimeter för att fatta galopp, göra enkla byten, vanliga rena byten, galopp från halt, öka och ta tillbaka, fatta galopp och sakta av till skritt på hellånga tyglar osvosv. Han var verkligen med mig och lyssnade, och han sprang inte iväg i fattningarna utan jobbade lugnt på.
 
Sedan gick jag till en nedförsbacke och gjorde massa halter och ryggningar. C biter fast i bettet och står som en stjärnkikare varje gång jag gör halt på planen, så vi behöver träna på det lite haha. Det är ju mycket lättare om det lutar neråt eftersom de blir "tvungna" att stå som de ska. Efter en stund funkade även det riktigt bra. Sedan mycket skritt på lång tygel innan och efter. Bästa ponnyn ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback