jobbig Vera - Cosmos alltid snäll !

Hejsan, Cosmos här.
Vet alla ni där ute ens vem jag är ?
Så här ser jag ut:
Snygg jag är va ? Nejjdå.
.
Ja, idag kom Vera, hon den där ni vet, för att rida mig.
Vi fick sällskap av en Freddy med hans slavdrivare på ryggen. Ja, slavdrivare. De säger åt oss att jobba. Hemskt asså. Hade hellre gått i hagen hela dagarna. Speciellt idag när det var så fint blåsigt och regnigt.
.
Vi gick ner mot vattnet.
Tråkigt alltså, där rider vi alltid, nästan. *suck*
Jag roade mig med att reta Freddy. Gå rakt in i honom så att han fick flytta på sig och skumma ner han, hehe.
Vera och tjejen på hans rygg blev jättearga på mig då, men det brydde jag mig inte om, jag bestämmer själv.
.
När vi vände och gick hemåt igen så var jag jätteivrig, det finns ju mat i stallet, det är det jag lever för - mat.
Jag ville ju galoppera upp ju, komma hem fort och stå o sparka på dörren för att få mat tidigare. Men nej, då skulle vi skritta, blää. Jag kastade mig ut på ängen ett antal gånger och galopperade när vi skulle trava för att visa att det var jag som bestämmer. Sedan när vi väl skulle galoppera så skulle vi galoppera låååååångsamt.
.
När vi väl var hemma så gick jag mot stallet, men då skulle vi upp till planen.
Vi var ju klara ju ! Argh ! Där la de fram bommar som vi skulle lyfta benen över och så skulle vi gå fiint.
Jag gick fint ibland, ytterst sällan. Över bommarna gick det halft bra, de låg lite tajt (fast det ändrade de sedan) och så skulle jag ha gått snabbare. Kul med bommar ändå.
.
Jag tyckte att det var jobbigt att inte var själv på planen. Höll på att gå in i Freddy hela tiden.
Då blev jag arg på honom, det var ju han som var i vägen. När Freddy försvann så kunde jag pusta ut och gick snyggare, koncentrerade mig mer.
.
Hoppas att det var kul att läsa hur det var idag, Vera var jobbig. Kanske ska jag skriva så här fler gånger ?
/Cosmos

Kommentarer
Postat av: Sara

sv: Hihi tack!! :)

En tjej som rider i en grupp före oss, dem stannar nästan alltid och fotar oss :)

2012-03-28 @ 20:39:41
URL: http://hamreryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback