en liten hopponny

Åh, jag har inte en enda bild då jag ens står bredvid, än mindre sitter på Piggelin. Måste be någon fota nån dag ! Ni lär ju bli uttråkade som sjutton...
.
Idag red jag i alla fall det lilla stoet.
Hon var sjukt pigg, speciellt i början då hon inte fått springa av sig. Men hon lugnade sig sedan när hon blev trött.
Jag jobbade mycket med övergångar och mjukgörande, volter osv. Det var två till på planen, men vi samsade oss bra tycker jag.
.
Började med galopp efter en stund. Övade på fattningarna. Gick även in på volt, det gick faktiskt bra ! Hon har lite svårt att bära sig i fattningen och sedan är det jobbigt att hålla igång, men jag tycker att hon är duktig, hon lär ju sig fortfarande.
.
När de andra hade hoppat klart på de hinder som stod där så sänkte vi ner åt mig och Piggelin.
Då låg det på 25cm eller nåt. När man kommer mot hindret så blir det lite "oj, ska jag hoppa, ja det ska jag. vart ska jag hoppa ?". Hon blir lite tveksam. Sedan hoppar hon jättefint bara man breddar handen och följer med så gott det går.
Vi lade sedan upp hindret till nästan 60cm. Några gånger hade vi för lågt tempo, men annars fick vi fiina språng, jättekul ! Pigga lilla Piggelin kan hoppa hon också. (';

Kommentarer
Postat av: Ellen ♥

Jag kan absolut fota någon dag! (:

2012-03-30 @ 21:53:00
URL: http://ryttarenellen.blogg.se/
Postat av: lise

ja gud ja att piggelin kan hoppa. jag och åsa löshoppade henne och då hoppade hon 75 cm och bjöd väldigt bra. hon har en fin hoppteknik den lilla tjejen ;) vi slutade på 75 för då hoppade hon så fint, jag vet att hon kan hoppa mycket högre!

konstigt att hon vart tveksam, hon bjöd väldigt senaste gången jag hoppade :/

Kram

2012-03-31 @ 11:02:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback