Ökat intresse, kallas det.

Jag vill utvecklas, vill du ?
Inom allt. Fast nu ska jag ta upp ridningen. Jag, liksom många andra började på ridskola. Sju år gammal. Jag kämpade med att lära mig rida lätt, och jag satt i bilen påväg hem, så stolt så att jag hade kunnat spricka - för att jag för första gången hade hoppat i galopp. Liksom många andra.
I början är det ganska så lika för alla. Man rider.

Sedan fortsätter vissa att ta sig till stallet den där dagen och rider runt i ridhuset en dag i veckan. Inte alla.
Andra skaffar sig en medryttar/foderponny och rider mer. Eller så sätter man igång att bara vara i ett stall några till dagar i veckan. Men DE har visat ökat intresse. DE vill utvecklas. Jag säger absolut inte att det är något fel med att bara rida en gång i veckan, man kan utvecklas då också. Missförstå mig rätt.

Det skulle inte fungera för mig att rida den där ridlektionen i veckan och sedan inget mer. Just eftersom jag vill utvecklas, mer.

Jag vill utvecklas, vill du ?


image description

Kommentarer
Postat av: Julia Michailoff

förstår dig, det är klart utvecklingen går fortare (oftast) om man rider fler gånger än en! :)

2012-06-12 @ 19:24:27
URL: http://jumiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback