Jag läser inte kameramanueller.

Jag vill verkligen lära mig att fota på riktigt ! Någon som kan hjälpa mig ?
Visst, jag äger en bra kamera. Jag kan fota, eller nä. Jag fotar nästan bara på Auto. Så nu vet ni det. Jag ställer ju in ISO och sånt när jag fotar i ridhuset för att få ens acceptabla bilder. Men annars.
Jag läser inte kameramanueller. Jag lär mig ingenting då. Dock har jag köpt en bok som jag ska läsa mig igenom om just foto. Men det allra bästa är när man får lära sig av någon som pekar på knappen, förklarar och lär en.

Jag blir så otroligt avundsjuk när jag ser de där underbara bilderna på andra bloggar.
De där BRA bilderna. Detta eftersom jag tycker att det är så otroligt roligt med foto. Grymt kul. Men jag kan inte.

Problemet är inte det att jag inte fattar grejorna med vinkel och ljuset på rätt sida. Det är det andra.
Jag vill kunna allt som har att göra med bländare, slutartid, ISO och att få de där knivskarpa bilderna att göra. DET.

Jag är otroligt sugen på att fotografera mycket nu.
Men väddret är inte det roligaste. Grått, ni vet - inte det härligaste ljuset får man då. Men i sommar så !



Två av alla awesomea bilder lånade från JossanAmigo, http://jossanamigo.blogg.se. HON är en awesome fotograf.
image description

Kommentarer
Postat av: VILMA

Jag kan inte heller x)

2012-06-14 @ 22:13:06
URL: http://treridskoleryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback