Funderingar kring tävlingsponny.

När vi var i Ånge kom jag fram till en sak.
Att Elloise, den 19 år gamla, trotsiga, stoiga ponnyn - hon följer nog hellre med på dressyrtävlingar. Hoppningen har inte kännts så bra. Fem vägringar på två klasser. I andra klassen taggade jag till ännu mer, och RED. Men vi vägrade ut oss där ändå.

I dressyren där emot.
Där har det kännts riktigt bra på Elloise. Superkul ! Här till exempel:


Har även nya filmer, där vi utvecklats mer - men inte uppladdade på Youtube.

I hoppningen finns det en annan liten ponny som jag tror gärna skulle följa med ut och hoppa lite hinder ?
Nämnligen Kapten. 10 år och en härlig inställnig som gör att han VILL hoppa. Det går bättre när jag hoppar honom, det gör det. Och det har jag vetat hela tiden. Jag har bara kännt mer för Elloise. Men Kapten är ju otroligt charmig han med.

Så om jag har turen att få ta med honom på en hopptävling gör jag det mer än gärna. Jag längtar, och hoppas verkligen att det kan bli av. Båda två är ju ridskoleponnyer, för er som inte är insatta.

En film på en 80 runda, Kapten:


Där kändes det riktigt bra !

Om jag får önska så får det gärna se ut så här:


Och,



Tycker ni att jag tänker helt galet ?

Kommentarer
Postat av: Tina <3

Du tänker helt rätt! Som vanligt! DU E SÅ KLOK vera! <3 (kolla FB)

2012-06-18 @ 22:39:05
URL: http://delrey.blogg.se/
Postat av: Frida

Elloise och Delay. Trotsiga skitungar när de kommer till hoppning. Men de är roligare att springa fint, haha!

Låter kalas de du skrev, Kapten sopar banan av alla! Gasa som fan, sen är de bara att hålla i sig och styra! :D <3

2012-06-18 @ 23:11:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback