Vera Holgén - Hästägare ?

Varför vill man ha en egen ponny egentligen ?
Speciellt när man har det så bra som jag har det med Cosmos. Måste inte komma varje dag, men får ändå komma ofta och flexibelt.
 
Jag vill kunna bestämma allt själv.
Göra allt på mitt eget sätt. För det måste ni ju medge, alla hästägare har SITT vis att göra allt som har med deras häst att göra. Utrustning, foder, hantering osv. Jag vill få tävla på min egen ponny. Det säger ju sig självt.
Jag är ändå redan fjorton år i år. Fyra år på ponny kvar. Jag hade gärna velat tävla min egna ponny innan jag blir för gammal.
 
Jag vill kunna spendera de där extra timmarna i stallet varje dag med MIN ponny. Jag vill vara tvungen att åka till stallet varje dag. Jo, konstigt det låter. Men jag vill vara tvungen att åka till stallet varje dag.
 
Jag älskar att ha det så som jag har det just nu. Det passar mig suveränt just nu. Men det är framtiden vi pratar om. Och det skulle ju inte skada med en egen liten pålle som väntar på en efter skolan varje dag. Drömsenariot skulle ju vara att det skulle ske inom en snar framtid. En Dröm.
 
Fina Cosmos, älska bilden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback