Objektiv?

 
Ett sådant här objektiv har jag. Nikon 18-135mm.
Men nu har det börjat krångla. Det går inte ens att zooma ut helt. Linsen ligger en halv centimeter framför resten, svårt att förklara. Men det har låst sig på något sätt, utan att jag har gjort något konstigt.
 
Utöver det så är det inte världens nyaste objektiv, så jag funderar på att köpa ett sprillans nytt.
Mitt lilla problem är då att jag inte har någon aning om vare sig vilket man ska ha eller vad det borde kosta. Det ända jag vet är att jag vill ha ett nytt standardobejktiv till min kamera.
 
Har tänkt att gå ner på stan till affärerna som finns där och fråga om råd, vi får ser hur det blir.
Men i slutändan är det nog både bäst och billigast att beställa från nätet?
 
Vad har du för objektiv? Har du något tips till mig?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback