en överpigg och en med kort hals.

Hej,
Igår red jag Kapten på dressyrlektionen. Han har världens kortaste hals och kan inte tänka sig att jobba. Jag fick däremot jobba. Haha.
Men jo, han blev fin stundvis. Vi jobbade med skänkelvikning, öppnor och slutor. Och så red vi ute i paddocken för första gången i år. (':

Idag har jag varit hos en överpigg och busig Cosmos. Det märktes redan när jag kom för att hämta honom i hagen.
Inte vilja följa med. Springa över Vera. Inte lyssna. Inte stå still i mer än en tiondels sekund på gången. osv.

Men tillslut kom jag och Felicia iväg, ut i skogen.
Hade ju tänkt rida på planen, men där var det redan full rulle med träningar och grejor.
Ponnyn var faktiskt ganska så fin i skritten. Jobbade lite skänkelvikning och så. Men piggheten fanns definitivt kvar.
Galoppera på stället. Bli rädd när man möter en häst (de är köttätande för er som inte vet det.) Hela giden försöka trava ikapp den större Bali som tar stoora steg. mm, mm.

Oj, vad jag klagar. Jag tycker ju att det är kul när ponnyn är pigg. Och vi hade en jättemysig runda bland träden.

I morgon ska jag inte rida heller. Staden blir det då. Köpa icke-hästreaterade grejor.
Sen känner jag att jag måste frächa upp designen här ! Vad tycker ni ?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback