Blåbären idag - i filmer.

'För er som inte vet det så har vår ridskola (Ås ridskola i närheten av Östersund) såkallade blåbärshoppningar, träningstävlingar. Idag var det 70cm-1m. Ibland har de miniblåbär, då hoppar de små 30-50cm.'
.
KAPTEN.
Åttio centimeter på en racer-Kapten, som älskar att hoppa kan bara sluta med en sak. Felfria rundor.
Han kändes jätterolig och var med på noterna. Jag höll ändå i honom så att han inte rusar iväg. Hehe, det gjorde han med tjejen som hoppade innan.
Jag har inte så mycket att säga om det. Skitbra kändes det !
Vår felfria åtti-runda:
.
Vi var blåa idag.
.
ELLOISE.
Åttio centimeter på en tjurig, trotsig dam -Elloise. Haha, kan bara sluta med en sak, vägringar.
Hon hade ingen bra dag. Nä. Men vi redde ut det på slutet. Hon är inte tittig alls utan det är andra saker. Den här gången var det avstånden. På långsidorna var det fem galoppsprångs avstånd. Men Elloise tar kortare språng och det blir unjefär fem och ett halft. Då, istället för att lägga in det där halva och hoppa - så vägrar hon...
På ett sätt är det ju bra. Så att hon inte hoppar och kraschar in i hindret för att hon inte klarar av att hoppa av nära.
Men när jag testade att hoppa de två gröna hindren igen och lade in sex galoppsprång så vart det super ! Duktig Pålle. Bra med blåbärshoppningar så att detta inte händer på tävling !
Vår åtti-runda:
.
Vi var röda idag.
.
Jag samanfattar ändå detta som en lyckad dag !
Kul att vi kunde vara ute, ett stort +. Sedan så hade jag fått mig en fotograf att låna ut kameran till, Lisa Bernhardsson. Det blev verkligen superfina bilder. De får ni se i egna inlägg som jag fixar sedan - kanske blir tidsinställt.
image description

Kommentarer
Postat av: Lisa Bernhardsson

du red isf jätte bra !

jätte kul att du tycker att det blev bra bilder !

:D

2012-04-28 @ 18:01:56
URL: http://lisabernhardssonss.blogg.se/
Postat av: Jessica

fina filmer, ni var jätteduktiga!

Hur får man in filmerna på bloggen? :)

2012-04-30 @ 14:20:38
URL: http://jessiicamoberg.blogg.se/
Postat av: Tina Sperring

Jag är inte liten.. ;) Hahaha :D Jag ska va me på Tilde på minin ;)

2012-04-30 @ 18:22:10
URL: http://tinasperring.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback