jag ♥ elloise !

Hej. ♥
Nu har jag gjort smoothie till fika. det var jättegott !


~mumsigt !~

Jag ska ta å berätta lite om denna ponnyn:



~gamla bilder på mig & elloise ~

Denna underbara bästaste ponnyn heter Vålbackens Elloise och är ett ca. 17 år gammalt korsningssto. Hon är 139,8 cm hög och fux med grå man o svans. När jag började rida på Ås för unjefär 3 o ett halvt år sedan såg jag inte så mycket i henne. En av de andra ridskoleponnyerna. Då var hon bara inhyrd o ägdes av en tjej som heter Gabriella. Efter ett tag köpte ridskolan elloise. Jag red väl henne några gånger men inte mer än så. Då tyckte jag som alla andra att hon var seg. Men när jag ville börja hyra en av ponnyerna nu efter sommarlovet så bestämde jag mig för ello endå. :) Moa hade albin, men annars hade jag nog velat ha han. Egentligen för liten för mig. *snyft* Men det visade sig vara ett bra "val". När man hyr en häst på Ås ridskola så får man rida två gånger i veckan -lördag och söndag. Så jag har ridit ello mycket den här hösten. Ut i skogen, ner till sjön och plaskat lite, galopperat över ängar, ridit på lektion, och lite i paddocken själv, hoppat, dressyrat. och en massa annat. Tack för den här hösten Linnea, Monica, Nilla, Lise m.fl. då vi har ridit tillsammans och haft supermysigt ! Nu känner jag elloise bättre än nån annan ponny på ridskolan. På lördag ska vi vara med på ridskolemästerskap i hoppning och förra helgen var det i dressyr. Vi ska hoppa 70cm i c-ponnyklassen. Önska lycka till ! :)
(detta var ett ovanligt långt inlägg för att vara jag ! haha.)
/Vera ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback