en liten älskad blåögd ponny. <3

Har inget å göra så jag tar o presenterar en ponny till. Det är ju idén med den här bloggen - att berätta lite om olika ponnyer som betyder för mig. (har inte sagt det men nu får ni iallafall veta de. x) Den här gången är det ju lilla Albin som det ska handla om. Han på heathern. ;) Vi kan ta lite "snabbfakta":
Namn: Dr. Albin (blandning av Dr. Alban och albino, tror ja.)
Ålder: 14 år
Höjd: 126 cm (b-ponny)
Färg: Albino eller Cremello som vissa säger.
Ras: gotlandsruss/ svensk ridponny har det stått ialla fall (men jag vet inte...)
Kön: valack
Ägare: ridskolan
Smeknamn: Balbin, bubbel, bubs, m.fl.
Sen ska vi ta lite av hans och min "historia". Han har inte stått på ridskolan jättelänge. Asså inte sedan innan jag flyttade hit menar jag. Men så när dom hade köpt honom, innan han kom så satt det ett papper på anslagstavlan. Det var en bild på honom och så stod det lite. Jag o Lise tyckte han var jättesöt ! Theresas (vår ridlärares) kommentar på lektionen kommer jag ihåg: - Han kommer att bli helt perfekt för er små korta, sa hon till mig o Lise. Då kände jag inte Linnea lika bra som nu så jag vet inte vad hon tänkte. Men vi gick och längtade efter honom tills han kom. Sedan när han hade kommit efter bara nån vecka så fick jag rida Albin. Då var han springig, i både traven o galoppen å ganska svår att rida. (fast jag var väl inte så duktig heller..) Men jag fick fortsätta rida Albin (balbin) i typ ett halvår. haha, från början vart jag trött på det men sen så "fann vi varandra" och det gick ganska bra på lektionerna. Efter ett tag så verkade dom upptäcka att jag aldrig bytte häst så då fick jag förstås göra det. Det var min tid med lill-ponnyn det. jag älskar han fortfarande, men får inte rida honom lika ofta. Egentligen är han för liten för både mig, Lise, och Linnea nu. *snyft*

här kommer lite foton på ponnyn:

~på hubertusen~



~gnägg tsm med Tina~



~heather-fotot~



~älskar dej fortfarande och kommer alltid att göra.~

Tack, för att jag fått lära känna dig !
kram Vera ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback