tio-minuters-människor

Åh, bara tre dagar kvar ! 50 timmar eller 3000 minuter till julafton när jag skriver detta. (:
Det är faktiskt inte såå himla lång tid. Det hade kunnat vara ett helt år som den 25/12, usch den dagen gillar man inte ! då ska jag ha jour, men det är inte därför utan för att det då är ett helt år kvar till nästa julafton. ):
.
tänk, vad många timmar som går åt till att göra ingenting... när jag kommer hem från skolan fikar jag, gör ingenting ett tag, sätter på datorn, gör ingenting, gör något som bara behöver göras osv. men då är det en dag då jag inte är i stallet. när jag är där gör jag massor ! jag har kommit på det, -att äkta hästtjejer är väldigt aktiva. visst, det finns de som bara kommer tio minuter innan lektionen, åker tio minuter efter. Det är DERAS ridintresse, för mig är det mycket, mycket mer ! jag kan vara i stallet otaliga timmar varje vecka. jag prioriterar STALL ! Man behöver inte ha en ridlektion för att åka dit. Inte jag iallafall. Jag kan vara där och; rykta hästar, mocka, sopa, hjälpa knattar/andra, mysa med elloise, trickträna kapten, kolla på andra som rider (fast då får jag typ abstinens för att DE får rida men inte JAG), bara vara med alla underbara hästintresserade kompisar, fika, ni blir trötta på mig, ellerhur ? min lista kan göras låång, till skillnad från tio-minuters-människorna. Men jag vill ha fram detta:
"för mig är det inte bara att rida, jag har sån kärlek till djuren att jag bara kan stå i spiltan och göra ingenting, bara vara där för dem. jag kan stanna i stallet längre för att leda runt en häst med kolikkänningar, även fast jag har massor av viktiga saker att göra hemma. läxor kan man ta igen, men man kan inte spola tillbaks tiden för att finnas där om det händer nåt."
.


.

tack för att du orkade läsa !
/Vera ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback