Update


Jag är ju sämst på att blogga, pfft, fast inte värre än Signe och Malin dock.... Jaja, skriver lite om de senaste dagarna, min blogg innehåller typ mobilbilder och veckoplaneringar men thats life.
I söndags red min bror Ivar Ketzhal ner till sjön och jag plaskade lite med henne där nere. Vädret nu de senaste dagarna är ju heeeeelt underbart, sjukt ju!

I måndags vilade K men jag red Hector på lektion för Jessica var sjuk. Det var svårt i början och jag fick inte fram honom riktigt men efter ett tag blev han jättefin faktiskt! Duktig ponny! Vi jobbade med öppnor på medellinjen och tagen bakdel på spåret.


I tisdags var vi ute och sprang i skolan, hurtigt! Sen red jag Ketzhal i ridhuset och testade ps of sweden tränset som jag fått låna av Sara! Det var faktiskt inte "wowwowwow", men jag hade ju ganska höga förväntningar på det. Tror inte hon kände att det var annorlunda först men efter en stund började hon fatta att nått annat satt på huvet. Då skakade hon massa på öronen (haha söt). Sen vet jag inte riktigt men hon går och gapar lite för bettet (alltså både annars och på detta träns).....Inte hela tiden men ibland, fast annars sög hon mjukt på det. Så det var riktigt roligt och förövrigt var hon skitfin! Sen är det en känsla man inte kan förklara, hon blev mycket mer avspänd i nacken liksom.


I onsdags red jag ut på tränset. Blev mycket galopp och K blev trött och flåsig. Hon var riktigt fin! När jag travade av kände jag verkligen skillnad. Hon har ju ganska stora gångarter i vanliga fall men nu tog hon för sig ännu mer och var mer stadig i formen och avslappnad! Ska fortsätta rida på det för det är ju inte konstigt om hon behöver vänja sig lite.
Igår fick hon vila men jag betade henne en stund och borstade henne ordentligt.


Åh vet ni?! I helgen åker jag och min familj ner till forshaga för att titta på och förmodligen hämta en valp!! En liten fluff, samojedhund. Vi ska välja på två tikar och har inte bestämt namn än.

Ketzhal V21
Måndag: vila
Tisdag: ridhuset
Onsdag: galopp
Torsdag: vila
Fredag: ut jogg
Lördag: vila
Söndag: vila

Blev väldigt mycket vila den här veckan men har blivit mycket tävling och hoppning osv på slutet så jag tror att det bara är bra för henne. Nästa lördag taggar vi hemmdressyr!!

Kommentarer
Postat av: Karolina / Team Enebäck

Du har en jättefin blogg! Kommer garanterat börja följa dig :)

2014-05-27 @ 11:06:20
URL: http://teameneback.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback