Hoppträning 6/6-14

Den här är så fin! Glädje!
 
Foto: Frida Eriksson
 
 
Så, vi firade nationaldagen med hoppträning på Tannes gräsbana i fredags. Det var SÅ KUL!! Jag typ skrattade och log hela passet, och Ketzhals ögon bara lyste och öronen spetsade framåt. Vi hade riktigt roligt tillsammans helt enkelt.
 
Det var Erik Djuvfelt som höll i träningen och den var riktigt bra upplagd. Jag har aldrig ridit för honom förut men jag tyckte han var superbra. Även fast jag inte hörde vad han sa medan jag red haha. Sen var det så härligt att rida på så stor yta och inte behöva bromsa efter några meter utan kunna ligga och rulla i en lite större galopp. Väldigt tittiga hinder; värsta muren jag sett typ, vattenmatta och bank. Erik sa "dendär har ju hoppat bank förut" efter vi hoppat, och jag ba "eh nej det har hon inte". Vattenmatta eller mur var inte heller nått problem, det är så skönt med en sån ponny. Sen kommenterade han även att varken lusitano eller quarter hoppar, men det gör Ketzhal minsann.
 
Efter passet ville han att jag skulle säga vad jag gjort bra vilket var skitsvårt, men jag tycker ändå att jag håller mig lugn även om hon studsar iväg (av glädje haha). Han hade inte så mycket att säga utan tyckte det såg fint ut, men han sa att jag kunde tänka på att svänga hela hästen med bogarna först, svårt att förklara. Jag fick massor av beröm av folk ute på tanne, tack återigen! Red i samma grupp som Ella, Lea och Vickan och det var ju kul att träffa dom igen också. Tack Madde, Malin och Frida för hästskötandet. JA jag hade tre hästskötare! Och tack Sara och Stefan för att ni tittade, alltid lika kul!

Kommentarer
Postat av: Tuva

Åh första bilden, så fin :)

Svar: Jaa :D
Vera Holgén

2014-06-10 @ 14:50:11
URL: http://fattagaloppen.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback