Tagga hoppning imorn!

Var i ridhuset med Ketzhal nu ikväll. Fredag kväll är den enda tiden man kan komma in där utom helgerna, så sjukt fullbokat är det! Hon har ju fått ha en lugn vecka - har inte ridit och verkligen jobbat henne alls. Men ändå så kändes hon fin idag. Började med att jogga fram och gjorde sen en del övergångar och öppnor. Kändes som att jag inte kunde rida först men sen släppte det.
 
Efter ett tag tog jag fram fyra koner och satte ut dem som en fyrkant. Så började jag att jobba i skritt och gick helt enkelt runt på en kvadrat och vände runt konerna. Efter det gick jag upp i trav och till slut även i galopp, plus att jag jobbade massa övergångar även där. Jag ville verkligen få henne att vänta på mina signaler och inte rusa iväg. Det lyckades faktiskt riktigt bra! Sen när man lägger in galopp blir hon lite hetsig och på slutet orkade hon inte sätta ihop sig. Men överlag är jag supernöjd!
 
I morgon ska jag vara med och hoppa för Elin, hoppas på att det blir någon slags bana med tanke på att vi ska blåbära nästa helg och jag inte hoppat mer än två hinder i följd på henne (vilket var på provridningen). Nejme det ska bli superkul i alla fall, Elin är så himla duktig!!
 
Jag och världens finaste guling♥ (och väldigt passande så står Elin där i bakgrunden också)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback