Register


Hade utsläpp imorse och stannade kvar i stallet för att rida Ketzhal och fixa massa där, hurtigt! Har Altea nu i helgen för Anna är borta också. På måndag åker jag till Stockholm och Tina rider henne tisdag onsdag, det blir bra!

Jag red till hemliga ängen och galopperade; det var jättebra där, hade tinat mycket mer sedan jag var där sist! (kanske hade Tina vart där??) Och Ketzhal var verkligen jättefin. Alla lär väl sluta kika in här för att jag är så tjatig och det enda jag skriver om är hur fantastisk min ponny är...men det är ju så det är!!

Idag jobbade vi med registret i galoppen och jag kunde både korta och länga och fortfarande bara ha ett lätt stöd i handen medan hon bar dig själv! Det är så skönt att faktiskt känna att man kommit nånstans! Sen red jag serpentinbågar och gjorde enkla byten på mitten, vilket hon skötte galant. När man ligger och nötar nått sådär sä fattar hon rätt fort vad det är frågan om och sen ligger hon steget före, haha..

Sen har jag nu insett att jag faktiskt kan gå på henne när hon gör sina kaninskutt. Även om hon är sötast i världen när hon håller på är det nått som måste slutas med. Jag tömkörde i torsdags och så kom Madde och visade att bara man säger till henne när hon hoppar omkring så blir det bra sen och hon lugnar ner sig och blir ännu finare än innan. Jag har varit lite rädd för att gå på henne eftersom hon inte har orkat riktigt och blivit väldigt stressad. Men nu orkar hon, och skutten kan nog bara ha blivit ett sätt att smita undan lite, för det kan ju hon såklart också göra!

Veckan har sett ut såhär:
Måndag: skritt
Tisdag: vila
Onsdag: min kusin red
Torsdag: tömkörde i ridhuset
Fredag: red för Madde på planen
Lördag: galopp ute
Söndag: Lottaträning

Imorn är det alltså träning för Lotta uppe på wången och det ska bli jätteroligt!! Hon är så duktig och jag är riktigt taggad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback