Vera Holgén: hästägare

Det har hänt massor även om det "bara" var en vecka sedan jag skrev här sist. Gissa? Jag har köpt en alldeles egen ponny!! Ketzhal heter hon, och ni kommer såklart få veta mycket mer om henne senare. Har provridit två gånger och allt har känts så himla rätt. Hon är motsatsen till Cosmos att rida, dvs ganska framåt och känslig i munnen. Det är ett helt nytt ridsätt men jag kommer ju lära mig det efter ett litet tag bara. Har varit jättesvårt att ställa om hela systemet när jag provridit haha.
 
Idag ska jag och Madde titta på stallplats där jag förhoppningsvis kan ställa henne. Finns bara den i hela ås, och jag vill ju helst stå i ås med tanke på ridskolan och kompisarna. Om två veckor kommer hon och det kommer bli de längsta veckorna någonsin. Kan inte koncentrera mig i skolan och bara lääängtaaar. Vet inte hur jag ska klara mig, men ska förhoppningsvis upp och rida/träffa henne något innan. Sen ska hon masseras 3e, besiktas 4e och skos 9e.
 
Samtidigt kommer jag ju sluta rida Cosmos vilket känns tråkigt, har ju ridit honom två år nu och tycker så himla mycket om honom.. Och snälla, redan många som frågat vem som ska rida honom nu. Inte för att de är nyfikna, utan för att de är i desperat behov av medryttarponny själva. Felicia kommer ju ut med ifall hon behöver hjälp och i så fall lägger jag även ut det här. Det här med Ketzhal var den bästa lösningen och jag tror att det kommer bli supeer! Åhh vet inte vad jag ska skriva, är helt överlycklig, drömmen sedan man började rida liksom. 
 
En av annonsbilderna

Kommentarer
Postat av: Tuva

Guuud vad kul! Hon är så fin, Ketzhal! :)

Svar: Jaa, och hon är superfin! :)
Vera Holgén

2013-11-28 @ 11:54:55
URL: http://fattagaloppen.blogspot.se
Postat av: Zickan

Grattis Vera!! Va roligt att du skaffat en egen ponny :) hon ser ju jättefin ut, Som en liten karamell!
Stort lycka till nu!!

Svar: Tack Zickan, åhh det var bra beskrivet, min lilla karamell :D
Vera Holgén

2013-11-28 @ 17:24:54
URL: http://www.bitarmedzickan.blogg.se
Postat av: hanna

Ååhhh, vad roligt Vera! Grattis! Visst är känslan helt underbar?? Hon ser superfin ut! Lycka till, vad roligt! :D

Svar: Tack Hanna! Jaa går runt och är helt lycklig hela tiden!!
Vera Holgén

2013-11-28 @ 18:50:47
URL: http://hannaadventure.wordpress.com/
Postat av: elin!

Äntligen din tur! Kör hårt Vera, det kommer bli SÅ BRA!!!

Svar: Jaaa, så underbart, nu jäklar!
Vera Holgén

2013-11-28 @ 20:48:23
URL: http://legolasstepschamp.blogg.se
Postat av: Tilde

Kommer sakna henne som tusan för jag var medryttare/skötare på henne eftersom Sara är min granne men hon kommer fåbdrt toppen bra hos dig det vet jag för du är toppen duktig så lycka till med värdens bästa ponny!!:)(det är jag som tagit bilden:) )

Svar: Ni verkar vara många som tycker om henne :) du får väl följa med Sara och hälsa på henne nån gång? Fin blogg du har!
Vera Holgén

2013-11-29 @ 14:36:15
URL: http://tildevardethar.blogg.se
Postat av: Tilde

Gärna:) tack och du har också en fin blogg har du kik?

Svar: Tack :) Ja, jag heter @veraholgen!
Vera Holgén

2013-12-05 @ 16:46:51
URL: http://tildevardethar.blogg.se
Postat av: Johanna - stallvanner

Åh asså du borde ju typ vara döds lycklig! Egen ponny är inte många som får ;)
Ska bli kul att läsa om dig och Ketzhal, men ändå tråkigt nu när du insta ska rida Cosmos längre :((

ÄLSKAR DIN BLOGG SÅÅÅ MYCKET; DU ÄR OCKSÅ AWESOME PÅ ATT FOTE ;))

Svar: Åh tack du!! Jag ÄR överlycklig, fattar inte att det är sant... :D
Vera Holgén

2013-12-06 @ 16:24:51
URL: http://stallvanner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback