Cosmos februari

Tillbakablick, februari.
 
Veckoplaneringarna från februari kan ni se HÄR, HÄR, HÄR och HÄR. Den 9 februari var jag och Cosmos med på en blåbärshoppning på ridskolan, två felfria rundor på 80 och 90cm, mer om det och filmer kan ni se HÄR. Felicia har ridit någon gång i veckan och jag resten + en/två vilodagar genom hela februari.
 
I ridningen har det varit lite svårt då han irriterat sig väldigt mycket på skänkeln, kickat när det blivit för jobbigt och inte velat jobba. Någon vecka in i februari segade han ihop ordentligt mitt i ett ridpass, och efter det har jag varit noga med att verkligen få honom att gå fram för skänkeln redan i uppvärmningen. Det handlar inte om att det behöver gå fortare, utan att han ska ta skänkeln. Det har resulterat i att han ofta spinger iväg när det blir för jobbigt istället för att kicka, men det känns bättre att han går fram.
 
Överlag så har ridningen gått väldigt bra, vi har tagit flera stora steg framåt och det går bättre och bättre hela tiden!
 
Print från blåbärshoppningen 9 februari

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback