Tömkörning Ketzhal

Sara, som hade Ketzhal förut, var och hälsade på så hon fotade!
 
Tömkört henne för första "riktiga" gången ikväll. Testade lite när jag var och provred andra gången men det var mest skritt. Hon kändes jättefin faktiskt, dock lite svårt med övergångarna från skritt att få upp henne i trav och sen hade vi för korta tömmar för att kunna galoppera henne ordentligt. Så är det så himla jobbigt att hon är van vid att man säger duktig, men jag säger alltid bra när jag berömmer, så det blir typ "braa..nejjuste..duttiiiig tjeeejen".
 
Jag tror det här kan bli superbra om hon får tömköras regelbundet så som Cosmos har fått gjort. Det blev en himla skillnad på honom och det kändes som att även Ketzhal tyckte att det var riktigt kul! Nästa gång har vi längre tömmar och kör lite galoppjobb!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback