Tävling Elloise, 20 okt 2012.

I söndags tävlade jag ju Elloise, KM/RM i dressyr på ridskolan.
 
Jag var jättetaggad hela förra veckan och lördag morgon.
Elloise var väl måttligt intresserad när jag kom och förstörde hennes morgon-måltid med att jag skulle köra igång och knoppa. Fast hon fick fortsätta äta så var vi båda nöjda (på tal om knopparna så var hennes man omöjlig, men någonting fick jag till till slut i alla fall).
 
Lc:1
I framridningen så skulle hon lyssna, framåt och bakåt. Tänkte inte så mycket på formen i början, utan bara att hon skulle FRAM. Sedan kom formen med allt annat.
Inne på banan var hon inte riktigt vaken, jag har ridit mycket bättre på henne. Men det visade sig att jag leddenär jag kom ut i stallet, över förväntan alltså. Dock slank Agnes och Svinto in på förstaplatsen så jag och Elloise blev inte ridskolemästare för andra året i rad (för er som inte förstår dety så är jag väldigt sur på Agnes för detta...).
En andraplacering blev det i alla fall! 66%
 
 
Lb:1
Jag red inte alls fram lika mycket eller "hårt" som till förra klassen, utan tänkte på att hon inte skulle vara trött när vi gick in på banan (en annan tjej hade även startat henne i lcn och Elloise är inte alls ponnyn med mest framåtbjudning hela världen).
Inne på banan var hon ändå dötrött, det ser ut hemskt ut hur mycket jag driver (i båda klasserna btw).. Men jag fick henne knappt i galopp på framridningen så det var bara att hellre rida för mycket än för lite. Jag är inte nöjd med denna ritt alls (förutom högergaloppen där hon släppte och blev jättefin). Vi landade på 54% och jag hade inte väntat mig höga poäng alls eftersom Elloise inte bjöd framåt ett dugg. Jag vet att det inte hade gått att göra något bättre av situationen, och det känns bra. Att rida en ponny som redan gått två klasser, päls som en björn och nollställd framåtbjudning är inte lätt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback