Hoppträning.

Idag hopptränade jag och Cosmos för Theresa.
Vi började jobba med galoppen på långsidan, skutta över vattenmattor och murdelar samt reglera galoppen. Ex öka in, samla som om det vore ett stup framför oss och hoppa ett räcke. Hoppade igenom alla hinder och satte sedan ihop det till en bana.
 
I uppvärmningen och framhoppningen behövde jag driva ganska så mycket, men efter hand så jobbade vi upp en bra galopp. Allt kändes ganska så okomplicerat och jag har inte mycket att klaga på. Han blev lite springig ibland, men oftast så höll han samma galopp och vi fick till fina språng. Sista rundan låg hindren på 80-90 cm och det kändes bra, vi fick flyt i det. För att vara första riktiga hoppträningen så fick vi till det riktigt bra och jag är jättenöjd! Längtar tills vi får tillfälle att hoppa nästa gång, Tusse kommer upp efter nyår så jag hoppas på att kunna vara med då.
 
Tack för lånet av bilden Lise.

Kommentarer
Postat av: Noomie Sundell

Hittade din blogg via instagram precis^^, Verkar vara en himla mysig och söt ponny den där Cosmos! Härlig bana ni hoppade här med.(:
Min häst är också född 2006. Vi har dock inte kommit så långt utan han är inhoppad nu under hösten, men det går framåt! Dock är han sjuk nu... Så han får en liten 'unghästvila' på ett par veckor samtidigt som han blir frisk nu. Han måste ju också få ta det lite lugnt och tänka igenom allt som hänt den senaste tiden liksom.(:
Kan du inte filma någon gång när du hoppar Cosmos? Skulle vara jätteroligt att se!((:

2012-11-28 @ 22:31:14
URL: http://lexx.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback