Cosmos 28/29 november.

Igår
Cosmos fick gå ute i ungefär en halvtimme, skrittade men hittade även delar av ängar som det gick att trava på. Han skötte sig finfint och vi hade mysigt där i mörkret. Jag hade rätt bråttom i stallet då jag skulle på bus-möte sedan, så har inte så mycket att säga om gårdagen.
 
Idag
Det hade snöat en del (tack och lov) + att planen hade blivit sladdad. Därför gick det att rida där, så jag jobbade Cosmos i skritt och trav i knappt en timme.
 
Jobbade med skänkelvikningar, vändningar, ryggningar, ställde, böjde och snirklade runt på planen. Red knappt något på spåret och tänkte att jag skulle fylla hela planen med spår i snön. Inte mycket rakriktning mer än i avtravningen, utan ställa, böja och flytta hela tiden. Cosmos blev jättefin, speciellt för att inte ha jobbat dressyr på en vecka pga hur hårt det har varit.
 
Inte alltid sockersöt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback