Cosmos 22 november.

Idag hade det både tinat, regnat och slutligen torkat upp lite på planen.
Så jag valde att rida där eftersom den inte alls var hård - utan snarare tvärtom, geggig så att det suger i benen på pållarna. Det var ju inte ultimat det heller, men man får väl ta det den här perioden.
 
Jag skrittade fram några varv och började sedan flytta baken inåt och utåt i skritten. Fortsatte efter det med samma jobb i trav. Gick över till jobb på volt och sist galoppfattningar + galopp på åttvolt.
Det var mycket som hände runtikring planen, så jag tänkte att "jahapp, han kommer antagligen vara spänd och ofokuserad idag". Men icke. Han jobbade på, fokuserade, svettades och tyckte att det var riktigt jobbigt. Jag är nöjd, fick bråka ganska mycket med honom men efter lite övertalning så blev han fin!
 
(Blått: skritt, rött: trav, streckat: skänkelvikning)
 
Jobbade lite såhär i skritt och trav. Märkte att det var en bra övning då man får in både övergångar och sidvärts, så delar med mig av den till er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback