markarbete på Oden

Idag hade jag markarbete med en ponny (eller ja, på gränsen till storhäst) jag aldrig ridit förut.
.
.
Han heter Oden.
Vi hade som sagt markarbete, bommar på marken och upphöjda av block. Först värmde vi upp i kanske tjugo minuter, sedan började vi galoppera över bommarna. På ena långsidan var det tre bommar, två språng mellan varje. På andra var det tre bommar, tre-fyra språng mellan varje.
.
Vi körde på lite.
Oden är jättekänslig för vikt/säte/röst men kan bli lite irriterad om man rör han för mycket i munnen. Samtidigt är han ganska springig, men det är endå lätt att få stopp. -Bra !
.
När vi hade fixat den där uppvärmningen delade vi upp oss. Vi var bara fem så det vart två/tre. Och så turades vi om att göra hela "banan" i grupperna. Oden blev sådär springig. Där det var två språng fick jag bara ett hela tiden... Det gik bara inte att få till två. Men jag kände mig lite liten på han också. /:
.
Jag samanfattar det här ridpasset som kul och ganska lärorikt. Jag hade ju trots allt aldrig ridit Oden förut. Men hade är en trevlig ponny med konstig trav och underbar galopp. (Om det inte går allt för fort.) Det var också kul att han var så känslig för säte och vikt !
Att gå från Kapten till denne var faktiskt en stor omställning. (;
Nästa gång och gången efter har jag också Oden och det är hoppning båda gångerna.
.
De här samanfattningarna av ridpassen gör jag mest för min egen skull, det är bra att tänka igenom hur det gick och så, tycker jag. Sedan kanske det inte är så kul att läsa ?
.
Jag kollade förtjust på statestiken idag igen, och ser att många har kollat in idag också ! Fortsätt med det ! Då blir jag jätteglad.
.
/Vera ♥

Kommentarer
Postat av: Tina Sperring

Visst e han underbar :') <3333

2012-01-31 @ 21:33:10
URL: http://kramiiz.blogspot.com
Postat av: Soxia

Jag red oden flera gånger. På blåbär och så. Sen så fick jag byta till kapten. Håller med om att det blir en omställning, hahah :). Kan inte du visa någon film när du rider :)

2012-01-31 @ 23:19:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback