-15°, uteritt

Vera har inte bloggat tillräckligt. Därför gör hon det nu. (Men detta är egentligen en läxdag så förvänta er inte hög uppdatering !)
.
Igår var det ut till Cosmos efter skolan. (:
Jag var där vid fyra, eftersom Felicia slutar senare än mig.
Vi...
-... bytte om
-... mockade
-... tog in Cosmos och Bali (storhäst som Felicia skulle rida)
-... tog av täcken, ryktade
-... satte på benskydd, sadlade, tränsade.
-... plus ländtäcken
-... tog på oss jättemycket kläder
-... gick ut och satt upp
-... fixade lite, och kom sen iväg.
.
Det var typ -15° kallt... Fast jag hade sjukt mycket kläder på mig så jag frös inte så jättemycket. Vi red en bit men vände sedan för att vi frös halvt ihjäl. Det var en kall men helt okej ridtur. Första gången ute på Cosmos. Han var ju lite rädd för vissa saker. Till exempel när vi skulle möta två andra hästar men det gick bra.
.
Ja, sen kom vi tillbaks. Vi...
-... värmde våra stackars fingar
-... tog av all utrustning
-... borstade dom litegrann, lade på täcken
-... fixade mat för morgondagen
-... fyllde hösäckar
-... gick in och åt middag
.
Sedan kom pappa och hämtade mig, efter en lyckad men otroligt kall dag i stallet.
.
Jag har svenskaprov imorrn och har inte pluggat nånting så då vet ni vad jag ska ängna eftermiddagen åt. Kanske hinner blogga något inlägg iallafall ?
.
Har fortfarande inga foton... Det blir mörkt så fort och då blir det inge bra. Sen så VILL jag fota, men det gåår inte.
.
/Vera ♥

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag undrar hur du hittade din medryttarhäst? Jag är ute efter en men hittar ingen. Övrigt tycker jag att du rider sjukt bra. Har de bra :)

2012-01-26 @ 21:37:03
Postat av: vera

Du hade ingen blogg så jag svarar här;



Jag frågade min ridlärare och en massa andra ifall de visste någon som hade en ponny de inte hann med. Sedan kollade jag på blocket och hästnet också, men det funkade inte. Det är bättre att prata med folk.



/Vera (;

2012-01-26 @ 22:20:20
URL: http://jagponny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback