ponny/storhäst - den stora frågan

Hur långt vill man komma ?
Hur snabbt vill man utvecklas ?
.
"Jag ska behålla min ponny när jag fyller arton."
"Jag säljer när jag fyller arton och köper en storhäst."
Samma ämne, SÅ stor skillnad.
Om man vill fortsätta tävla så säljer man ponnyn (om man inte tävlar ungponny) och köper en storhäst. Inte så många alternativ.
Om man är så fäst vid sin ponny så att man kan avstå från att tävla för att ha kvar den, då har man kvar den. Inte så många alternativ.
Det är när man fyller arton som man måste bestämma sig. Ifall man inte har råd/tid/lust att ha både ponny och storhäst då.
.
För mig som är tretton handlar det inte så mycket om det här valet ännu.
Det jag vill är främst att ta vara på ponnytiden och tävla ponny medan jag fortfarande kan. Så jag vill ha en egen ponny före det att jag blir arton. Visst, man kan tävla ridskoleponny men det blir svårt i längden. Ridskoleponnysar går först och främst i verksamheten. Om det sedan finns utrymme för att tävla dem så gör man det.
Men det är ju allt det där med pengar, tid, engagemang och "du måste åka dit varje dag".
.
Sedan så vill jag verkligen ha en egen ponny, men det är ju föräldrarnas beslut...
Om jag inte blir allt för lång så hade det vart underbart att tävla ungponny efter arton års ålder. Ja, jag kan avstå från omhoppningar. Jag vet inte vad det är och det kommer nog att förändras men jag har något emot storhästar.
Vi får se hur det blir i framtiden.
.
/Vera

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback