"påbörjande av spansk skritt"

Hej.
.
idag har jag vart i stallet ! Åkte dit vid 10:30 och var där till 15, fyra och en halv timme. Jag har haft det mysigt, först red jag ju. Fick smsa Theresa för att ens kunna ta in ponnyn jag skulle hoppa. Det vart Kapten. (:
Vi hoppade en rolig, svår övning där det kändes som om man skulle rida in i väggen hela tiden. Men med Kapten går ju allt bra ! (eller ja, nästan.) Men det var kul och jag känner att jag lär ig saker varje gång ! Man kan inte alltid sätta fingret på just vad men man känner att man utvecklas. Och det är därför jag rider, -för att det är kul och för att utvecklas !
.
Jag tricktränade honom lite före och efter lektionen "påbörjande av spansk skritt", som vi har gjort hela hösten. Han ska alltså lyfta hoven uppåt, framåt. När jag började med hela grejen fattade han inte att han skulle lyfta framåt oxå men det går bättre efter hand. Om jag filmar nån dag så kan jag lägga upp den så ni får se. (:
.
Sedan var jag i stallet med bästa Lise, vi satt i entrén och drack varm choklad o åt polkagrisar. Gjorde iordning Elloise till knatten, men ledde inte. Gjorde inte så mycket mer med Elloise idag... ):   Och jag fotade inte ett enda foto ! Dumma, dumma mig ! ): Men det var typ snöstorm ute så det hade nog inte blivit nå bra endå... Och utöver det så står Elloise (som jag såklart helst vill fota) längst ner i hagen och äter hela, hela dagarna.
.
Nu har jag vart hemma ett tag och bara haft mysigt. Malin kom hit och åt julmiddag. Vi har inte träffats sen hon slutade rida, typ men det var kul endå.
Jag kanske inte bloggar lika mycket när jag är hos mamma, det blir bara inte så...
Men ni får stå ut. Imorrn blir det skola och sen stallet med Lise ridning på Mon Ami (?).
.
.
/Vera ♥

Kommentarer
Postat av: Jonna - tanneryttarna

aw , söt bild ! :) <3

2011-12-20 @ 23:26:47
URL: http://tanneryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback