Träningshelg.

Hoppträningar för Kristina Tusse Ekman denna helgen både lördag och söndag. Jag och Cosmos var med i ponnygruppen.
 
Första dagen för Tusse är det alltid lite lägre hinder/markarbete för att få koll på hästarna. Igår höll vi på med studs, travbommar och en kombination. Cosmos var under båda träningarna ganska så sur när jag gav galoppskänkel och liknande. Irriterad när jag bad honom att sätta ihop sig lite mer och så. Men han hoppade fint och jag ska väl egentligen inte klaga. Det kan bero på att han ska börja fälla nu.
 
Andra dagen för Tusse är det alltid högre hinder/banhoppning. Idag började vi med att hoppa igenom alla hinder och satte sedan ihop det till en bana. Man skulle ha fokus på att ha en bra känsla istället för att sitta och koncentrera sig på att få en perfekt avsprångspunkt. Jag tycker att det funkade bra och är nöjd även med dagens träning. Det är ganska så svårt att hänga med i hans språng ibland, men sista rundan kändes jättebra! Då låg hindrena på 1m. Det känns riktigt bra inför blåbärshoppningen om knappt två veckor då vi ska hoppa 80 och 90cm.
 
Film från gårdagen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback